Solaarium aitab valmistuda rannahooajaks

Külastades kevadel solaariumit saate lisaks jumele ka hea kaitse järjest kuumemaks muutuva suvepäikese vastu. Videointervjuu milles Hollandi nahaarst Stan Pavel räägib päevitamisest ja meie naha reaktsioonist UV kiirgusele.

Lisaks sellele, et mõõdukas päevitamine annab meile vajalikku D vitamiini, on sellel ka veel üks tähtis omadus. Nimelt, kergelt päevitunud nahk annab  kõige loomulikuma kaitse liigse rannapäikese käes. Kuid naha ettevalmistamisel tuleks jälgida teatud reegleid sest ülepäevitamine võib pöörata tulemuse hoopis vastupidiseks. Kuigi kerge punetus peale esimest rannapäeva võib tunduda tühine, on see siiski selge signaal, et nahk on saanud kahjustada. Uuringud näitavad, et isegi vähese põletuse korral taastub nahk täielikult alles 3-4 päeva pärast ja kui selle aja jooksul uuesti päevitama minna on kahju veelgi suurem. Regulaarselt saadud põletus võib aga põhjustada naha DNA pöördumatuid muutusi. Mõõdukas päevitamine enne esimest rannapäeva annab nahale hea kaitse mis on looduslik, täiesti veekindel ja ei tule maha nagu tavaline kaitsekreem. Kui kasutada 3 korda nädalas solaariumit suurendame naha kaitsevõimet 2-3 nädala jooksul kuni kahekordseks. Kui sellele lisaks kasutada ka kaitsekreemi on efekt veelgi suurem.
Tihtipeale mõeldakse, et paarist solaariumiseansist piisab, et valmistada rannahooajaks kuid päris nii see ei ole. Kui te pole varem üldse päevitanud siis naha kohanemine UV-ga võtab tavaliselt rohkem aega –  kuni mitu nädalat. See aga tasub ennast kuhjaga ära kui suudate ära hoida nahapõletust mis vastasel juhul tekiks suuremal või väiksemal määral.

Paljudele on päevitunud jume vaid trendika välimuse märk kuid tegelikult on see looduse poolt seatud keeruline mehhanism mille tulemusel saab meie keha D vitamiini ja samas naha tumenedes suureneb selle kaitsevõime. Nahakaitses on 3 faasi:

  1. Naha tumenemine. Tume pigment neelab rohkem valgust ja sellega tulevat UV kiirgust ja ei lase sellel tungida sügavamale.
  2. Naha tihenemine. Naha pealmise kihi – sarvkihi paksenemine samuti takistab liigsetel UV kiirtel sügavamale tungida.
  3. Seni veel vähe uuritud biokeemilised protsessid mis aeglustavad liigpäevitamisest tingitud nahakahjustusi.

Kui olete heleda ja tundliku nahaga siis on esimese rannapäevituse tagajärjeks tavaliselt nahka kahjustav põletus. Selle vältimiseks soovitame 2 nädalast solaariumikuuri mis annab hea loomuliku kaitse. Seda muidugi juhul kui päevitamine ei ole teile vastunäidustatud.

Toimetatud The Sunlight Research Forum põhjal.